Права общественных инспекторов

Яковлев В.А.

S-Moderator
Команда форуму
В связи с тем, что некоторые коллеги хотят знать права общественных инспекторов, немного поизучаем их законодательные и нормативные права.
 

Яковлев В.А.

S-Moderator
Команда форуму
Вот, например, каковы были права громадських інспекторів з охорони довкілля в БЗ в редакции 14.05.2004:
"Стаття 39. Права працівників, уповноважених здійснювати контроль у галузі мисливського господарства
та полювання
Посадові особи спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у галузі охорони навколишнього природного середовища, спеціально уповноваженого центрального органу
виконавчої влади у галузі мисливського господарства та полювання та їх органів на місцях відповідно до законодавства мають право:
1) давати обов'язкові до виконання вказівки (приписи) про усунення порушень вимог цього Закону;
2) перевіряти документи на право полювання та добування мисливських тварин в інших цілях, зупиняти транспортні (плавучі) засоби та проводити їх огляд та огляд речей, знарядь полювання, добутої продукції та інших предметів;
3) доставляти осіб, які порушують вимоги цього Закону, до органів внутрішніх справ, органів місцевого самоврядування;
4) вилучати в осіб, які порушують правила полювання, знаряддя добування тварин, транспортні (плавучі) засоби, обладнання і предмети, що були знаряддям порушень, незаконно добутих тварин та іншу продукцію полювання, а також відповідні документи;
5) проводити фотографування, звукозапис, кіно- та відеозйомку як додаткові заходи для запобігання та розкриття порушень правил полювання та інших вимог, установлених цим Законом;
6) складати протоколи про порушення правил полювання, інших встановлених цим Законом вимог;
7) вільно відвідувати підприємства, установи та організації, які здійснюють добування, утримання, зберігання або переробку мисливських тварин, території та об'єкти природно-заповідного фонду з метою здійснення нагляду за дотриманням вимог законодавства про охорону тваринного світу, ведення мисливського
господарства та здійснення полювання;
8) зупиняти чи припиняти полювання та іншу діяльність, що провадиться з порушеннями вимог, установлених цим Законом;
9) визначати розмір збитків, завданих мисливському господарству, за затвердженими таксами та методиками;
10) використовувати під час виконання службових обов'язків попутний транспорт і засоби зв'язку, що належать користувачу мисливських угідь;
11) анулювати видані ними дозволи на полювання та добування мисливських тварин в інших цілях, а також на переселення, акліматизацію та утримання в неволі чи напіввільних умовах цих тварин;
12) викликати посадових осіб, громадян України та іноземців для усних або письмових пояснень у зв'язку з порушенням ними вимог цього Закону;
13) перевіряти й безоплатно одержувати від юридичних і фізичних осіб документи з ведення мисливського господарства, мисливського собаківництва, добування, зберігання, утримання, перероблення і реалізації мисливських тварин та продукції полювання;
14) розглядати в установленому законодавством порядку справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з добуванням мисливських тварин, порушенням вимог щодо ведення мисливського господарства, у тому числі користування мисливськими угіддями, і накладати адміністративні стягнення;
15) на стимулювання та матеріально-технічне забезпечення діяльності в установленому законодавством порядку;
16) виконувати інші дії відповідно до законодавства про охорону навколишнього природного середовища і про тваринний світ.
Права, визначені в пунктах 2-6 цієї статті, поширюються також на єгерів та посадових осіб користувачів мисливських угідь, уповноважених на охорону державного мисливського фонду. Права, визначені в пунктах 2, 3, 5, 6 цієї статті, поширюються також на громадських інспекторів охорони навколишнього природного
середовища та громадських мисливських інспекторів. Права, визначені в пунктах 2-6, 14 цієї статті, поширюються також на державних районних мисливствознавців, головних лісничих, лісничих, головних мисливствознавців та мисливствознавців держлісгоспів, інших державних лісогосподарських підприємств, а також державних лісомисливських та державних мисливських господарств.
Посадові особи спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у галузі охорони навколишнього природного середовища, спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у галузі мисливського господарства та полювання, їх органів на місцях, посадові особи користувачів мисливських угідь, уповноважені на охорону державного мисливського фонду під час виконання службових обов'язків, а також громадські інспектори охорони навколишнього природного середовища та громадські мисливські інспектори під час проведення рейдів, пов'язаних з охороною державного мисливського фонду, можуть перебувати у мисливських угіддях із зброєю (відомчою чи власною) незалежно від строків полювання за наявності у них посвідчення особи і дозволу органів внутрішніх справ на користування цією зброєю".
Обратите внимание, что общественные инспектора могли самостоятельно проводить проверку в охотугодьях и при этом иметь своё оружие.
Теперь часть третья ст. 39 БЗ имеет такую редакцию:
"
Посадові особи центрального органу виконавчої влади, що
реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського
господарства, посадові особи користувачів мисливських угідь,
уповноважені на охорону державного мисливського фонду під час
виконання службових обов'язків, а також громадські інспектори з

охорони довкілля та громадські мисливські інспектори під час проведення рейдів, пов'язаних з охороною державного мисливського фонду, можуть перебувати у мисливських угіддях із зброєю (відомчою чи власною) незалежно від строків полювання за наявності у них службового посвідчення, а для громадських інспекторів - посвідчення громадського інспектора та письмового розпорядження (наказу) на проведення рейду. Рейд очолює посадова особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства".
 

север

ветеран форуму
надійна команда
Вы еще и об обязанностях их, обязательно, упомяните. А то, если они их не будут выполнять, их корочки, того: тю-тю, отберут. Без суда и следствия.
 

Яковлев В.А.

S-Moderator
Команда форуму
Ну, название темы дал в первом попавшемся варианте. Безусловно, поговорим и об обязанностях.
Просто начинали разговор в другой теме с Геной (Генри) о том, почему не используют общественных инспекторов. Вот я тему так и начал раскрывать, показав. что самостоятельно они практически ни на что не годны. Почти...
 

Яковлев В.А.

S-Moderator
Команда форуму
Посмотрим теперь статью 255 КУпАП в современной редакции:
"громадський інспектор з охорони довкілля (частина четверта статті 85, статті 88-1, 91);"
"громадський інспектор з охорони довкілля (статті 48, 63 - 70, 73, 76 - 77-1, 78, 82, частини перша і третя статті 85, стаття 89 (щодо диких тварин), статті 91-4, 153);".
Обратим внимание, что по части второй этот инспектор не имеет права составлять протокол по части второй ст. 85 КУпАП.
А громадський мисливський інспектор взагалі із ст. 255 КУпАП зник, "як клас"!..
Возьмем более раннюю редакцию КУпАП (2004 года):

"4) громадський лісовий інспектор (статті 63, 64 - 70, 73, 77);"
ромадський інспектор з охорони довкілля (статті 65-1, 77, 77-1, 78, 82, 89 (щодо диких тварин), статті 91-2, 153);".
А теперь еще более раннюю редакция - 29.12.1996:
"громадський мисливський інспектор (статті 85, 85-1, 91-2 в частині порушення правил полювання);
громадський інспектор охорони навколишнього природного середовища (статті 65-1, 77, 77-1, 78, 82, 85, 85-1, 89 (щодо диких тварин), 90, 91, 91-2, 153, 163);".
Как видите, были и громадський мисливський інспектор, и они, как и громадський інспектор охорони навколишнього природного середовища имели право составления протоколов по всем частям ст. 85 КУпАП.
Еще ранее (12.03.1987) было так:

"громадський мисливський інспектор (статті 85, 85-1, 91-2 в частині порушення правил полювання);
громадський інспектор охорони навколишнього природного середовища (статті 65-1, 77, 77-1, 78, 82, 85, 85-1, 89 (щодо диких тварин), 90, 91, 91-2, 153, 163);".
(То есть, как в редакции 29.12.1996).
Еще ранее был даже громадський інспектор Українського товариства мисливців і рибалок! Правда, он составлял протоколі лишь по ст. 163 КУпАП (
Стаття 163. Незаконні скуповування, продаж і переробка шкурок хутрових звірів).
А теперь получается, что, например, по статье 85 части второй и четвертой КУпАП громадський інспектор з охорони довкілля складати не має права, а гром. мисливський інспектора взагали канув у минуле!..
Хочу додати, що раніше частина третя ст. 255 дозволяла складати протоколи представникам громадських організацій, якщо таке право надано їм законодавством. Зараз редакцію частини третьої ст. 255 спаплюжили!..
 

Genry

Снайпер
Як раніше вже точно не буде...
Права, визначені в пунктах 2, 3, 5, 6 цієї статті, поширюються також на громадських інспекторів охорони навколишнього природного середовища та громадських мисливських інспекторів
проте протоколи може складати лише:
громадський інспектор з охорони довкілля (частини перша і третя статті 85)все що залишилось...

Висновок напрошується сам собою.
 

Яковлев В.А.

S-Moderator
Команда форуму
Хоть у егерей не отняли это право)
Хм!.. Еще как отняли (в ст. 255 КУпАП! Хотя там были нюансы, которые статьей 2 того же Кодекса это же им разрешалось все время!). И несколько лет не возвращали!
А сейчас вернули, но усеченно:

"20) єгері та посадові особи користувачів мисливських угідь, уповноважених на охорону державного мисливського фонду (статті 65, 65-1, 66, 72, 73, 77, 77-1, частини перша і третя статті 85);"
То есть, они тоже только часть первую и третью могут использовать, а если кто-то что-то незаконно добыл, то уже часть вторая ст. 85 - можешь только пальчиком погрозить и сказать "Ай-ай-ай!".
Хотя, в старых редакциях Кодекса вообще было непонятно, по каким статьям могут составлять протоколы егеря и его старшие коллеги:
(редакция от 08.12.2009):
"8) посадові особи підприємств, установ і організацій, що
здійснюють охорону, використання і відтворення тваринного світу;" .
Как видите, вообще никаких статей не указано! И так - с самого начала (рождения) КУпАП!
Можно было лишь требования статьи 2 и третьей части ст. 255 КУпАП учитывать!
Все это еще раз говорить об отвратительном законотворчестве в нашей ВРУ...
 

Genry

Снайпер
Насколько помню ограничение по ним одно: не менее 1 чел. на 5000га леса либо 10000га поля/болота.
 

Яковлев В.А.

S-Moderator
Команда форуму
Получается, что по закону толком и ничего сделать нельзя...
А если становиться егерями штатными без з/п?
Штатный егерь и громадський інспектор - то різні речі, права та обов'язки мають різні.
 

Яковлев В.А.

S-Moderator
Команда форуму
Насколько помню ограничение по ним одно: не менее 1 чел. на 5000га леса либо 10000га поля/болота.
В БЗ есть такое:
"Стаття 29. Єгерська служба
З метою охорони мисливських угідь користувачі угідь створюють єгерську службу з розрахунку не менш як один єгер на п'ять тисяч гектарів лісових або десять тисяч гектарів польових чи водно-болотних мисливських угідь".
А причем тут общественный инспектор?
 

Яковлев В.А.

S-Moderator
Команда форуму
Если правильно помню КЗоТУ, то можно оформиться без зарплаты на общественных началах. Только тогда в приказе об оформлении трудовых отношений это должно быть указано. Эта возможность может быть прописана в Уставе организации.
Однако, опять же, причем здесь общественные инспектора? У них с егерями все равно разные права и обязанности!
 

север

ветеран форуму
надійна команда
А как можно стать общественным испектором? Полная процедура интересует? Если готовность, возможности и желание есть? Для сельского охотника? И какие у него обязанности настают?!! Ну и права, конечно!
Есть у меня законоприверженный клиент- готов дать отчет, его оформление и действия, после Ваших консультаций!!! Включая права и обязанности?
 
Останнє редагування:
Зверху