Стан рушниці

Мишко К36

Слідопит
Доброго всім часу!
Шановні форумчани,ветерани форуму,фахівці з стану зброї та всі ті хто не на словах зможе надати інформацію новачками,які вперше купують рушницю,як виглядає сип,прогари патронника,раковини,гвинти кручені чи не кручені,колодки,шустовка каналу ствола,дульний зріз і т.д.
Словом всі недоліки і ремонти,і навпаки як має виглядати з броя в гарному стані.
Не прошу ссилочку на текст,чи ролик ютуб.Або ж на тему обговорення,з спорами здебільшого.
Прохання:фото з добре і погано.
Наприклад фото :ось так прогари ось так без.,ось так має бути гвинт а після багатьох ремонтів ось так здебільшого.
Прохання новачка,допоможіть,навчіть.Не троллінг.Спрвді,шануймося люди.У кого новачками переймати досвід?
 

Optimum

ветеран форуму
надійна команда
надійний помічник
Прохання:фото з добре і погано.
Наприклад фото :ось так прогари ось так без.,ось так має бути гвинт а після багатьох ремонтів ось так здебільшого.
для начала Вы задайте эти вопросы гуглу!
Потом, выложите фото от туда, а мы Вам тут по Вашим фото прокомментируем, так или не так. А так если мы и фото и текст сами выложим Вы не разберитесь, тут, как в притча про хочешь накормить дай рыбу, хочешь, что был всегда накормлен дай удочку
 

Mechanik

Снайпер
Моя Вам порада:
Не треба новачкам, які не мають зеленого поняття в оцінкі рушниці, самим їхати обирати та купувати зброю.
Вам зараз накидають в темі різних фото, порад різних, а за цим всім стоїть ціла наука - ДОСВІД.
І Вам можуть такого жмура впарити, що потім у Вас вуха зав'януть, коли зброя Ваша опиниться у досвідченого мисливця.
Бачив я багато металолому, який вже після купівлі просили оглянути. Різні були випадки.
І стволи паяні, і криві, і шустовані, і номера перебиті, і навіть з "дирками" в стволах.
Про тріщини в дереві, зношенні УСМ, замінені деталі, та багато іншого, я небуду про вже казати.
То вже було пізно, доганяти автобуса.
Тому, інколи треба і сім раз відміряти та один раз відрізати, щоб потім вночі Ви спокійно спали.
 

Мишко К36

Слідопит
Усім "подяка".
Про гугл я без порадників знаю.
Було прохання,силувати ніхто нікого не буде.Звертався до справжніх фахівців,які мають досвід,які не пошкодують поділитись ним!Ніхто сам і не збирається їхати купувати чи оглядати зброю,з знайомим мисливцем звісно!А як що до того "ДЛЯ СЕБЕ" потрібно знати і уявляти,а не стояти як лошак і гривою махати?
Тож:поради йди в гугл!почитай там!виклади фото я тобі скажу!вважаю троліннгом та "аби писаниною"!
Прохання!!:Якщо на форумі є справді фахівці,які займаються ремонтом зброї,або якось іншим способом пов'язані зі зброєю(хто в "дозвільній" працює,наприклад),пов'язані професією зі зброєю,якщо такі є,і не школа поділитись досвідом-пишіть,пишіть в приватні повідомлення.Як вважаєте потрібним.
А людей які продали дві іржаві,та одну блискучу рушницю,і вважаю себе вже фахівцями прошу-просто не засмічуйте тему!
 

Мишко К36

Слідопит
Подяка модераторам,за те що вчасно чистять тему від повідомлення що не відповідають змісту створеної теми!
 

daniv volodumur

Новачок
Не вважаю себе ружейним спецом, щоб зброя була в хорошому стані,в ній немає бути цих всіх перечислених вами дефектів.Виб назвали хоча модель,тоді можна підказати вам на що звернути увагу.Наведу приклад.Тримав у руках тоз 34 штучне,станом 4+,стволи,дерево,вузли запирання,механізми зовні та в середенівідповідали цій оцінці,но коли мною було відкручено цевйо,то стволи у цьому місці були вкриті раковинами та ржавчиною.Дозвільщика слухати,особливо коли будете в нього купувати нераджу.Дякую за увагу.
 

Мишко К36

Слідопит
Дяку
Не вважаю себе ружейним спецом, щоб зброя була в хорошому стані,в ній немає бути цих всіх перечислених вами дефектів.Виб назвали хоча модель,тоді можна підказати вам на що звернути увагу.Наведу приклад.Тримав у руках тоз 34 штучне,станом 4+,стволи,дерево,вузли запирання,механізми зовні та в середенівідповідали цій оцінці,но коли мною було відкручено цевйо,то стволи у цьому місці були вкриті раковинами та ржавчиною.Дозвільщика слухати,особливо коли будете в нього купувати нераджу.Дякую за увагу.
Дякую.
Модель хочу "курківку" тоз б,бм,63, або ж 12-й К-р 66, 54.
На що звертати максимально увагу?
 

NORD_10

ветеран форуму
надійна команда
Знаєте цього Пана? він детально все описав.

Арго
Львівський клуб активного відпочинку
Повідомлення: 3837
З нами з: 26.04.2008 07:05 pm
Звідки: Львів

ВИБІР ЗБРОЇ.

Отже, відбулося! Ви стали щасливим володарем заповітного документа з хвилюючою написом «Дозвіл на придбання ....». Але ось поспішати з обміном документа і відповідної суми на предмет мрій - не варто. Остиньте, заспокойтеся, наберіться мужності і наступного дня - вперед!
Якщо у вас немає одного досвідченого мисливця (зі стажем), раджу вам уважно прочитати цю тему, щоб у майбутньому уникнути гірких розчарувань від невдало вибраної зброї, втрат нервів, часу і грошей на ремонти і переробки. А найголовніше: розчарувань від стрілянини в білий світ.

Вибір моделі

Отже, що ж вибрати. Мається на увазі яку модель (систему рушниці). Ось тут я керуюся двома принципами:
1. Щоб «око лягло»;
2. Щоб «в плече лягло».
У наш час важко віддати перевагу будь-якій моделі (системі рушниці). Їх кількість настільки велика, що описувати їх переваги і недоліки - не вистачить життя. І завжди знайдуться бажаючі похвалити або розкритикувати ту чи іншу модель.
На сторінках нашого форуму зламано чимало списів на теми «Що краще»: ІЖ-27 або ТОЗ-34, самозарядна рушницю або двостволка, самозарядна рушницю або рушниця з рухомим цівкою Кольта (помпа), з вертикальним або горизонтальним розташуванням стволів, із зовнішніми або внутрішніми курками, нове чи вживане .... . При цьому я свідомо опускаю весь перелік марок та моделей.
Перечитав і проаналізувавши всі докази прихильників тих чи інших систем, змушений констатувати, що в них не міститься ніякої технічної інформації, що стосується якості бою рушниці, його надійності та довговічності. Все на рівні емоцій і порівнянь зовнішнього оформлення, як-то: підгонка дерев'яних (пластикових елементів) до металу і зовнішнього вигляду в цілому. Основним же критерієм вибору системи має бути ваше бачення застосування рушниці яка купується. Абсолютно всі системи, дозволяють цілком плідно, полювати на всі види дичини, що мешкають на теренах України.
Єдиним критерієм на мою скромну думку є - довжина ствола. З коротким столом (480, 510 мм) досить проблематично вистрілити на відстань у 35-40 метрів, з огляду на що основною сверловкою такого ствола є циліндр, а змінні чоки до такого ствола як правило відсутні. Однак навіть такі стволи забезпечують цілком пристойний бій на дистанціях 15-25 метрів. В основному з такими стволами продаються самозарядні і помпові рушниці. Якщо вже, хочеться мати саме таку модель, я раджу брати такі рушниці в комплектації «комбо», що передбачає наявність довгого «дробового» стовбура і короткого «кульового».

Вага і калібр.

Ось тут, мисливцеві варто замислитися. Не поспішайте брати щось екзотичне, наслухавшись «авторитетних» порад. Звичайно, особистий приклад батька, брата, друга - річ незаперечна, але ... .. Чи зможете ви повторити його результат стрільби? Тому відкладіть покупку 16-го 20-го, 28-го, 32-го, 410-го калібрів на потім, коли ваша стрілецька і мисливська підготовка буде досить високою і багатогранною. З часом ви самі зрозумієте: «Чого душа (тіло) бажає».
Наявність і асортимент патронів і комплектуючих в 12-му калібрі настільки великий, що з лишком перекриває всі мислимі і немислимі запити найвибагливіших мисливців. А можливості рушниць - пробачать ваші помилки в прицілюванні.
На мій погляд, найбільш вдалим буде придбання рушниці 12-го калібру, з патронником 76 мм, зі змінними дульними звуженнями, вагою не більше 3,2 кг. Не женіться за кількістю змінних чоков - цілком підійдуть три: циліндр (циліндр з напором), півчок і чок.
Для двоствольних рушниць таких комплектів повинно бути два, для більш повного використання Вашого рушниці на всіх видах і типах полювань. Два циліндра для звірового полювання, два чока - для гусячого. Свідомо опускаю інші види полювань. Тут, як фантазія підкаже ....
Не женіться за «класикою» - це поняття умовне, яке лежить у площині естетичного бачення деяких видів полювання і, відповідно, зовнішнього вигляду самого мисливця - така собі картинка. Англійське, пряме ложе, зовнішні курки і горизонтальне розташування стволів виглядають стильно, але по ефективності ні чим не відрізняються від рушниць з пістолетною ложею і вертикальним розташуванням стволів. Тут не на класичність дивитися треба, а на зручність поводження зі зброєю. Далеко не факт, що пряме ложе підійде будь-якій людині - скоріше навпаки.
І останнє: Якщо вам сподобалася рушниця, але коштів на її покупку не вистачає - не прагніть замінити його більш дешевим аналогом. З цього нічого доброго не вийде, тому- що нереалізоване бажання завжди буде Вам заважати отримувати насолоду від дивного дійства під назвою «ПОЛЮВАННЯ».

Що допоможе при купівлі рушниці:

Перед походом у магазин обзаведіться нехитрим, але дієвим набором підсобних інструментів, за допомогою яких ви зможете уникнути придбання неякісної (чого вже гріха таїти - навіть знамениті виробники рушниць перенесли свої заводи в країни з дешевою робочою силою) або з прихованими недоліками зброї.
Ось цей набір:
- Штангенциркуль
- Шомпол з вішером
- Чистий шматок білої матерії (розміром з носову хустинку)
- Пластикова гільза потрібного калібру і довгі, з замінником капсуля.
- Невелике кишенькове дзеркальце або ліхтарик.
Не дивуйтеся переліком, все це Вам знадобитися при виборі рушниці.
Ви в магазині. Заявляє продавцю про свої наміри, пред'являєте йому дозвіл і ... ... вислуховує лекцію про якість рушниць, на порядок переважаючих ваш бюджет. Наберіться терпіння. А краще, самі створіть цю ситуацію. Вам варто послухати, як продавець особисто (його друзі, знайомі) ось з такої рушниці били качок пачками з 60-ти, 80-ти, 100-та метрів; настріляли таку кількість кабанів (кіз, лосів, оленів), що їх кількість в анналах рідної природи значиться зі знаком «-». Будьте наполегливі - попросіть показати саме ту модель рушниці, яку ви визначили для себе самі. Не звертайте уваги на моделі інших виробників, як би красномовно їх не вихваляли.
Але ось продавець подає вам те, що ви хочете. У цей момент, викладіть на прилавок, приготований заздалегідь набір і подивіться на обличчя продавця. Тільки заради цих миттєвостей варто такий набір брати.

Приступаємо до перевірки.

І. .. з чого ж почати огляд? У всякому разі, не з гравірування та інших красот, які не мають ні найменшого відношення до бою рушниці.
Якщо ви купуєте нову рушницю, то не має сенсу розбирати всі клейма (цим можна зайнятися будинку), тому що всі рушниці відстрілюються посиленими зарядами бездимного пороху, мають стандартні дульні звуження, розміри яких зазначені в паспорті рушниці. До речі, бережіть цей документ - він вам дуже і дуже стане в нагоді, тому що містить цінну інформацію про рушницю і його механізми.
Але якщо ви купуєте стару рушницю, то тут в першу чергу необхідно звернути пильну увагу саме на фірмові написи, клейма, перш за все, визначивши, чи допускається з нього стрільба бездимним порохом.

Огляд стволів.

Перед перевіркою, попросіть продавця протерти стволи з метою видалити з них консерваційне мастило. А якщо продавець відмовиться це робити - у вас є свій шомпол. Намотайте на вішер шматок чистої матерії і протріть стволи від консерваційного мастила. Без цієї процедури вам не перевірити стволи на погнуття, роздуття та інші нерівності.
 

NORD_10

ветеран форуму
надійна команда
Уважно оглядайте стволи, їхню внутрішню й зовнішню поверхні. Вони повинні бути рівні й гладкі, без вибоїн, подряпин і роздуть. Дуже добре перевіряти зовнішню поверхню по світлових відблисках від падаючого на стволи світла. Цей відблиск піде з поступовим звуженням від кінця ствола до іншого без зламів, розширень та звужень. При огляді внутрішньої поверхні ствола за тіньовими кільцями можна легко виявити бракований ствол. Якщо тіньові кільця розташовуються строго концентричними колами і на рівній відстані один від одного, то ствол хороший, якщо ж кільця викривляються і порушується їх концентричність, то такий ствол пошкоджений, неправильно виготовлений чи спаяний.
Для визначення наявності або відсутності цього дефекту треба направити ствол одним кінцем (наприклад, дульним) на джерело розсіяного світла (вікно) і оглянути. При цьому очі оглядача повинні бути розташовані на відстані 5-7 см від іншого кінця ствола. При огляді поступово піднімати звернений до джерела світла кінець ствола до тих пір, поки в каналі ствола не стане помітною тінь палітурки віконної рами.
Повертаючи ствол навколо осі, виявити контури тіні. Для дослідження іншої половини ствола повернути його до джерела світла іншим кінцем (казенної частиною). Якщо ствол не гнутий, то при його обертанні навколо осі на 360 ° тінь в каналі ствола повинна бути схожа на форму рівнобедреного трикутника з підставою.
Якщо стовол серединою зігнутий вниз, то сторони трикутника вигнуті назовні. Якщо ствол зігнутий вправо або вліво, то сторони трикутника увігнуті в сторону, протилежну вигину (прогину) ствола. При складному множиннму згині тіньовий трикутник уривчастий та частини його зміщені щодо один одного.
Спотворені тіні в каналі ствола завжди свідчать про наявність у ньому вигину. Рушниці, стовбури яких мають пологий вигин - бракуються.

Перевірка дульного зрізу.

Куля (дріб) повинна залишати ствол правильно, і відповідає за це дульний зріз. Якщо дульний зріз виконаний з нахилом по відношенню до осі ствола, то порохові гази, що закінчується за кулею, створюють реактивний ефект, який відхиляє кулю і призводить до погіршення купчастості. Дуловий зріз повинен бути рівним по всьому колу, з чіткими зовнішніми та внутрішніми гранями. Будь-які відхилення від норми серйозно погіршують купчастість і точність бою такого ствола.
Дульний зріз ствола повинен бути перпендикулярним осі каналу ствола, бо його відхилення на 1% збільшує розсіювання куль (дробу) на 10% у бік скоса.
10% досить велика величина і нехтувати її не слід, проте це легкопоправимий в домашніх умовах недолік. До речі, при покупці рушниць які були у вжитку, зверніть на дульний зріз дуже пильну увагу. Бо саме він розповість про справжній настріл рушниці. Заокругленість ребер внутрішньої межі дульного зрізу, говорить про цілком істотний настріл, а фаска - про його значну величину. Перевірити це можна цілком по дідівськи. Поставте рушницю прикладом на підлогу і поклавши підставу великого пальця на дуловий зріз рушниці сильно натиснете протягом 5 - 7 секунд. Відбиток дульного зрізу, що залишився, на шкірі багато про що Вам розповість.
Така перевірка геометричність дульного зрізу стане в нагоді для нарізної зброї, тому що там на дуловому зрізі спочатку присутня фаска.

Внутрішня поверхня ствола.

Для перевірки внутрішньої поверхні ствола скачайте з матерії циліндрик за діаметром ствола і з боку дульного зрізу введіть його в ствол. Потроху опускаючи матерію всередину ствола (за допомогою шомполи) ви зможете побачити досить велику його частину. Також це можна зробити за допомогою дзеркальця (ліхтарика) - направивши з його допомогою промінь світла всередину ствола з боку патронника і оглянути внутрішню поверхню з боку дульного зрізу.

При купівлі рушниці з рук або у комісійному магазині слід звернути увагу, чи не шустовані стволи. Визначити, шустовану рушницю,тобто,чи знята частина металу в каналі ствола для знищення раковин чи ні, можна на підставі загального огляду рушниці і виявивши навколо бойків прогари металу, завалені гострі куточки деревини біля колодки та замкової дошки ,потерті стволи і т. п.), а внутрішня поверхня каналів стволів у чудовому стані, як кажуть мисливці - стволи дзеркальні-начить, таку рушницю шустовано. Сильно стару рушницю з дзеркальними стволами купувати ні в якому разі не слід, тому що невідомо, скільки знято з них металу.

Хотілося б звернути Вашу увагу на такий момент як прогар металу навколо бойків. Про що говорить цей факт? Про те що:
1. Рушницею довго і продуктивно користувалися.
2. Власник рушниці використовував для стрілянини неякісні саморобні патрони.
Прогар виникає через прорив продуктів горіння капсульного складу та порохового заряду між тілом капсуля і стінками капсульного гнізда. Особливо, на мій погляд це характерно для латунних гільз з капсулями «відцентрові». Мушу зазначити, що багаторазове повторне використання гільз під капсуль «Жевело», також призводить до збільшення діаметра капсульного гнізда (капсуль легко вставляється і також легко висувається при забивання дульца гільзи з використанням преса або закрутки).
Сам по собі прогар легко ремонтується в умовах майстерні - згорілий метал знімається, а в щиток колодки вставляються брандтрубкі (ІЖ-54). Гірше те, що продукти горіння пройдені крізь отвори для бойків проникають в ударно-спусковий механізм суттєво знижуючи його ресурс. Якщо рушниця стара, а щиток колодки виглядає, як новий, це означає, що вигар колодки був настільки великий, що вичистити його було неможливо, і місце вигара заварене і відполіроване.
Від купівлі такого рушниці слід відмовитися.


Перевірка пайки прицільної планки.

Потім треба перевірити, чи добре припаяні планки, що скріплюють стволи, а також прицільна планка. У місцях пайки не повинно бути сірого нальоту. При простукуванні коліном шомполу по планках, погана пайка легко виявляється глухим деренчливим звуком. Стволи при цьому повинні бути підвішені за передній підствольний гак або за антабки.
І наостанок: перевірте штангенциркулем діаметри патронників і дульних зрізів. Подивіться, чи співпадають ці значення з даними зазначеними у паспорті на рушницю. Найчастіше (на рушницях російського виробництва) ці дані можуть не збігатися, що загрожує серйозними ушкодженнями при стрілянині кулями.
Якщо рушниця має змінні чокі - перевірте, як вони вкручуються в ствол(и), чи мають перекоси,чи виступають над внутрішньою поверхнею ствола. Будь-яка неспіввісность призведе до зміни центру дробового осипу або відхиленню СТП під час стрільби кулею на досить значні відстані. А це - промах по трофейному звіру. Нерозмірність змінних дульним звужень з каналом ствола просто-напросто призведе до розриву ствольної трубки при стрільби кулею, або до зриву (пошкодження) посадкового місця дульної насадки при стрілянині дробом.

Перевірка на шат.

Щоб перевірити, чи не хитаються стволи в колодці, необхідно видалити мастило з дотичних поверхонь стволів з колодкою. Зі знятим цев"йом і відкритим механізмом замикання подушечку одного з пальців кладуть на місце стикування казенного зрізу стволів з щитком колодки і погойдують рушницю з боку в бік. Найменша качка стовбурів відразу ж відчувається подушечкою пальця. Для перевірки поздовжньої качки закривають замикаючий механізм і так само без цев"я качають рушницю вгору і вниз.
Цев"йо на рушниці не повинно мати будь-яких коливань у будь-яку сторону.
Напівавтомати або помпи також необхідно перевірити на наявність шата. Зробити це досить просто: зібране, з нормально затягнутою гайкою рушниця однією рукою утримується за ствольну коробку, там де ствол до неї входить, великий палець при цьому повинен лежати на кордоні з'єднання ствольної коробки і ствола, а другою рукою за кінець ствола біля дульного зрізу. Ствол розгойдують і розкручують уздовж поздовжньої осі. Наявність навіть натяку на шат - неприпустимо.

Перевірка замикаючого механізму.

При огляді затвора (замикаючого механізму) необхідно звернути увагу, чи доходить при замиканні важіль до місця (у новій рушниці невеликий довід пальцем до місця допустимо) і як саме, гладко чи безшумно закривається механізм або з дзвоном і брязкотом, що є ознакою недостатньо точної підгонки.
У переломок обов'язково перевіряється щільність дотику казенної частини ствола (ів) з чолом колодки. Процедура досить проста: зберіть рушницю і сильно видихніть повітря через ствол з боку дульного зрізу, щільно притиснувши його до уст. Зусилля опору видиху покаже, як щільно прилягають стволи. А якщо опору немає зовсім - це дефект, який однозначно незабаром приведе до поломки рушниці і можливо з травмами для стрільця.

Перевірка УСМ.

При взводі курків повинні бути чіткі і дзвінкі клацання, а бойки повинні мати достатню силу удару по капсулі, яка перевіряється висотою підскакування металевої гільзи, поставленої вільно над бойком, під час спуску курка. Ця висота повинна бути не менше 50 см. Бойки повинні мати правильну округлу форму у вигляді параболоїда і виступати на 1,75-2,0 мм.
Перевірку легко зробити і за допомогою нашої гільзи з імітатором капсуля.
При перевірці двостволок таких гільз повинно бути дві. За глибиною накола імітатора капсуля, легко визначити на яку довжину і з яким зусиллям висувається ударник. Недостатня глибина накола свідчить про підсілість бойових пружин, або про некондиційність самого ударника.
Аналогічно перевіряються помпові і самозарядні рушниці. Вставлена в магазин і дослана в патронник звичайним способом (як при заряджанні), гільза з імітатором капсуля покаже правильність роботи ударно-спускового механізму, глибину накола і форму ударника, роботу механізму викидання (екстракції). Та й при перевірці ежекторів переломок - бажано скористатися нею.
Всі дерев'яні деталі рушниці не повинні мати тріщин, відколів, вм'ятин, потертостей, повинні бути добре підігнані до металевих деталей. Але в російських рушницях на сьогоднішній день це швидше виняток, ніж правило.

Перевірка прикладистості рушниці.

Для того, щоб добре поцілити по рухомих цілях, рушниця має бути прикладистою, збалансованою і посадистою. Прикладистість рушниці це коли при неодноразовому вскидуванні до плеча вдається правильне поєднання прицільної планки, мушки, цілі і ока стрільця. Баланс -розташування центру ваги рушниці. У хороших рушниць повинен бути на 45-50 мм попереду лоба (чола) колодки (у серійних рушниць центр ваги зазвичай знаходиться в 60-65 мм). Від балансу залежить посадістость рушниці, інакша його керованість. Чим ближче центр ваги до стрілка, тим легше маневрувати рушницею при прицілюванні.
Розміри ложі повинні найбільшою мірою підходити стрілку, інакше при стрільбі на вскидку мисливець не отримає хороших результатів. Рада з цього питання проста-зігніть руку в ліктьовому суглобі на 90 градусів, упріть приклад рушниці в ліктьовий згин і покладіть вказівний палець на спусковий гачок. Для рушниць з двома спусковими гачками - на ближній. Палець повинен лежати на спусковому гачку серединою крайньої фаланги. Якщо ви тягнете пальцем - приклад довгий, якщо палець може лягти другою фалангою - короткий. Вскиньте рушницю до плеча з прицілюванням в будь-яку точку. Якщо Вам видно велику частину прицільної планки - ложа занадто довга і рушниця буде висіти, якщо не видно мушки - ложа коротка і рушницю низить.
Однак не забувайте, що одяг надіта на Вас зіграє свою негативну роль, роблячи Ваші антропометричні дані умовними. Тут посередність - Ваше щастя.
Ложа має принципове значення при стрілянині навскидку. Недарма є гарне прислів'я: стволи стріляють, а попадає ложа. Але це окрема тема, яка має відношення до процесу стрільби. Будь-який поважаючий себе мисливець не буде стріляти з рушниці, якщо ложе не підходить до його антропометричних даних. У цьому випадку, вирішення проблеми одне: виготовлення ложі на замовлення у хорошого майстра - ложевщика.

І останнє: ніколи не треба поспішати з покупкою рушниці. Це така річ, яку краще довше і ретельніше вибирати і як можна рідше міняти. До рушниці треба звикнути, рушницю треба освоїти, а для цього потрібен час. Ще раз повторю: не варто гнатися ні за знаменитими фірмами, ні за високими цінами: за помірну вартість зараз можна придбати рушницю з відмінним боєм. (Хоча все це відносно).
Не звертайте уваги на гнівні вигуки продавця. Хай собі займається іншими покупцями, а Ви оглядаєте рушницю, ВАШЕ РУШНИЦЯ, яке має приносити радість влучними пострілами, надійністю, неповторною красою ЗБРОЇ. Чи купите ви собі взуття, яке тисне ногу або бовтається, має дефекти підошви, зовнішнього покриття, каблука. А рушниця - не черевик. Це і ваша безпека під час полювання і трофейний результат.
Але якщо ви купили рушницю, почали стріляти, а бій виявився поганим, не поспішаєте розлучатися з рушницею: можливо, вам просто потрібно підібрати для нього інші заряди.
Ну і на закуску. Зараз міжсезоння і всі мої поради цілком можуть стати в нагоді для проведення ревізії своєї зброї, хоча б, для того, щоб вчасно виявити та усунути шати,що утворилися, люфти, замінити просівші бойові пружини, а можливо і провести більш глобальні ремонти, з тим, щоб новий сезон не приніс жодних несподіванок і розчарувань.Удачі
 

север

ветеран форуму
надійна команда
Дяку

Дякую.
Модель хочу "курківку" тоз б,бм,63, або ж 12-й К-р 66, 54.
На що звертати максимально увагу?
1) общее состояние ( расхлябанность, ржавчина, неопрятность, оригинальность деталей, сколы/трещины дерева, состояние насечки и т.д. и т.п.)
2) состояние стволов внутри ( если они с раковинами - дальше можете не читать...)
3)если без раковин (зеркальные:rolleyes:) - шат стволов ( при снятом цевье и выжатом до упора вправо верхнем рычаге запирания)
4) усилие взведения курков/пружин ( до четкого характерного щелчка)
5)наличие следов ремонта ( стяжки, гвозди, изолэнта-обычно синяя, крученые болты, сорванные шлицы на них, перепаянные/подпаянные оловом или медью стволы, всякого рода прокладки/подкладки, шайбы под курки и т.д.)
6) состояние бойков - подскок латунной гильзы на высоту не менее 50 см ( гильза должна быть стрелянной;))
7)курки на ладыгах должны сидеть плотно, прочно, без малейшего кача
8)отсутствие/наличие прогаров в районе выхода бойков на лоб колодки -бич 80% всех советских курковок!
Ну, вкратце, вроде все.:cool:
А, почитайте еще здесь
http://hunt-fish.com.ua/article.htm?ident=076ce48dab4ba7d
Удачного выбора!:)
 
Останнє редагування:

Мишко К36

Слідопит
1) общее состояние ( расхлябанность, ржавчина, неопрятность, оригинальность деталей, сколы/трещины дерева, состояние насечки и т.д. и т.п.)
2) состояние стволов внутри ( если они с раковинами - дальше можете не читать...)
3)если без раковин (зеркальные:rolleyes:) - шат стволов ( при снятом цевье и выжатом до упора вправо верхнем рычаге запирания)
4) усилие взведения курков/пружин ( до четкого характерного щелчка)
5)наличие следов ремонта ( стяжки, гвозди, изолэнта-обычно синяя, крученые болты, сорванные шлицы на них, перепаянные/подпаянные оловом или медью стволы, всякого рода прокладки/подкладки, шайбы под курки и т.д.)
6) состояние бойков - подскок латунной гильзы на высоту не менее 50 см ( гильза должна быть стрелянной;))
7)курки на ладыгах должны сидеть плотно, прочно, без малейшего кача
Ну, вкратце, вроде все.:cool:
А, почитайте еще здесь
http://hunt-fish.com.ua/article.htm?ident=076ce48dab4ba7d
Удачного выбора!:)
Дякую!
Я десь вичитав,що таких років рушниця з зеркальними стволами,с коріш за все мала шустовку(так здається термін)?То краще якщо є сип у стволах(звісно в розумних межах),ніж "дзеркало",бо так канал ствола лишився в заводської свердловкі.
Що скажете?
І ще:шат!без цив'я,ключ вправо до упору,і не повинно взагалі пальцями відчуватись люфта,якщо прикласти пальці між казенною частиною стволів і колодки?скільки шансів знайти таку рушницю без шату?
 

Мишко К36

Слідопит
Уважно оглядайте стволи, їхню внутрішню й зовнішню поверхні. Вони повинні бути рівні й гладкі, без вибоїн, подряпин і роздуть. Дуже добре перевіряти зовнішню поверхню по світлових відблисках від падаючого на стволи світла. Цей відблиск піде з поступовим звуженням від кінця ствола до іншого без зламів, розширень та звужень. При огляді внутрішньої поверхні ствола за тіньовими кільцями можна легко виявити бракований ствол. Якщо тіньові кільця розташовуються строго концентричними колами і на рівній відстані один від одного, то ствол хороший, якщо ж кільця викривляються і порушується їх концентричність, то такий ствол пошкоджений, неправильно виготовлений чи спаяний.
Для визначення наявності або відсутності цього дефекту треба направити ствол одним кінцем (наприклад, дульним) на джерело розсіяного світла (вікно) і оглянути. При цьому очі оглядача повинні бути розташовані на відстані 5-7 см від іншого кінця ствола. При огляді поступово піднімати звернений до джерела світла кінець ствола до тих пір, поки в каналі ствола не стане помітною тінь палітурки віконної рами.
Повертаючи ствол навколо осі, виявити контури тіні. Для дослідження іншої половини ствола повернути його до джерела світла іншим кінцем (казенної частиною). Якщо ствол не гнутий, то при його обертанні навколо осі на 360 ° тінь в каналі ствола повинна бути схожа на форму рівнобедреного трикутника з підставою.
Якщо стовол серединою зігнутий вниз, то сторони трикутника вигнуті назовні. Якщо ствол зігнутий вправо або вліво, то сторони трикутника увігнуті в сторону, протилежну вигину (прогину) ствола. При складному множиннму згині тіньовий трикутник уривчастий та частини його зміщені щодо один одного.
Спотворені тіні в каналі ствола завжди свідчать про наявність у ньому вигину. Рушниці, стовбури яких мають пологий вигин - бракуються.

Перевірка дульного зрізу.

Куля (дріб) повинна залишати ствол правильно, і відповідає за це дульний зріз. Якщо дульний зріз виконаний з нахилом по відношенню до осі ствола, то порохові гази, що закінчується за кулею, створюють реактивний ефект, який відхиляє кулю і призводить до погіршення купчастості. Дуловий зріз повинен бути рівним по всьому колу, з чіткими зовнішніми та внутрішніми гранями. Будь-які відхилення від норми серйозно погіршують купчастість і точність бою такого ствола.
Дульний зріз ствола повинен бути перпендикулярним осі каналу ствола, бо його відхилення на 1% збільшує розсіювання куль (дробу) на 10% у бік скоса.
10% досить велика величина і нехтувати її не слід, проте це легкопоправимий в домашніх умовах недолік. До речі, при покупці рушниць які були у вжитку, зверніть на дульний зріз дуже пильну увагу. Бо саме він розповість про справжній настріл рушниці. Заокругленість ребер внутрішньої межі дульного зрізу, говорить про цілком істотний настріл, а фаска - про його значну величину. Перевірити це можна цілком по дідівськи. Поставте рушницю прикладом на підлогу і поклавши підставу великого пальця на дуловий зріз рушниці сильно натиснете протягом 5 - 7 секунд. Відбиток дульного зрізу, що залишився, на шкірі багато про що Вам розповість.
Така перевірка геометричність дульного зрізу стане в нагоді для нарізної зброї, тому що там на дуловому зрізі спочатку присутня фаска.

Внутрішня поверхня ствола.

Для перевірки внутрішньої поверхні ствола скачайте з матерії циліндрик за діаметром ствола і з боку дульного зрізу введіть його в ствол. Потроху опускаючи матерію всередину ствола (за допомогою шомполи) ви зможете побачити досить велику його частину. Також це можна зробити за допомогою дзеркальця (ліхтарика) - направивши з його допомогою промінь світла всередину ствола з боку патронника і оглянути внутрішню поверхню з боку дульного зрізу.

При купівлі рушниці з рук або у комісійному магазині слід звернути увагу, чи не шустовані стволи. Визначити, шустовану рушницю,тобто,чи знята частина металу в каналі ствола для знищення раковин чи ні, можна на підставі загального огляду рушниці і виявивши навколо бойків прогари металу, завалені гострі куточки деревини біля колодки та замкової дошки ,потерті стволи і т. п.), а внутрішня поверхня каналів стволів у чудовому стані, як кажуть мисливці - стволи дзеркальні-начить, таку рушницю шустовано. Сильно стару рушницю з дзеркальними стволами купувати ні в якому разі не слід, тому що невідомо, скільки знято з них металу.

Хотілося б звернути Вашу увагу на такий момент як прогар металу навколо бойків. Про що говорить цей факт? Про те що:
1. Рушницею довго і продуктивно користувалися.
2. Власник рушниці використовував для стрілянини неякісні саморобні патрони.
Прогар виникає через прорив продуктів горіння капсульного складу та порохового заряду між тілом капсуля і стінками капсульного гнізда. Особливо, на мій погляд це характерно для латунних гільз з капсулями «відцентрові». Мушу зазначити, що багаторазове повторне використання гільз під капсуль «Жевело», також призводить до збільшення діаметра капсульного гнізда (капсуль легко вставляється і також легко висувається при забивання дульца гільзи з використанням преса або закрутки).
Сам по собі прогар легко ремонтується в умовах майстерні - згорілий метал знімається, а в щиток колодки вставляються брандтрубкі (ІЖ-54). Гірше те, що продукти горіння пройдені крізь отвори для бойків проникають в ударно-спусковий механізм суттєво знижуючи його ресурс. Якщо рушниця стара, а щиток колодки виглядає, як новий, це означає, що вигар колодки був настільки великий, що вичистити його було неможливо, і місце вигара заварене і відполіроване.
Від купівлі такого рушниці слід відмовитися.


Перевірка пайки прицільної планки.

Потім треба перевірити, чи добре припаяні планки, що скріплюють стволи, а також прицільна планка. У місцях пайки не повинно бути сірого нальоту. При простукуванні коліном шомполу по планках, погана пайка легко виявляється глухим деренчливим звуком. Стволи при цьому повинні бути підвішені за передній підствольний гак або за антабки.
І наостанок: перевірте штангенциркулем діаметри патронників і дульних зрізів. Подивіться, чи співпадають ці значення з даними зазначеними у паспорті на рушницю. Найчастіше (на рушницях російського виробництва) ці дані можуть не збігатися, що загрожує серйозними ушкодженнями при стрілянині кулями.
Якщо рушниця має змінні чокі - перевірте, як вони вкручуються в ствол(и), чи мають перекоси,чи виступають над внутрішньою поверхнею ствола. Будь-яка неспіввісность призведе до зміни центру дробового осипу або відхиленню СТП під час стрільби кулею на досить значні відстані. А це - промах по трофейному звіру. Нерозмірність змінних дульним звужень з каналом ствола просто-напросто призведе до розриву ствольної трубки при стрільби кулею, або до зриву (пошкодження) посадкового місця дульної насадки при стрілянині дробом.

Перевірка на шат.

Щоб перевірити, чи не хитаються стволи в колодці, необхідно видалити мастило з дотичних поверхонь стволів з колодкою. Зі знятим цев"йом і відкритим механізмом замикання подушечку одного з пальців кладуть на місце стикування казенного зрізу стволів з щитком колодки і погойдують рушницю з боку в бік. Найменша качка стовбурів відразу ж відчувається подушечкою пальця. Для перевірки поздовжньої качки закривають замикаючий механізм і так само без цев"я качають рушницю вгору і вниз.
Цев"йо на рушниці не повинно мати будь-яких коливань у будь-яку сторону.
Напівавтомати або помпи також необхідно перевірити на наявність шата. Зробити це досить просто: зібране, з нормально затягнутою гайкою рушниця однією рукою утримується за ствольну коробку, там де ствол до неї входить, великий палець при цьому повинен лежати на кордоні з'єднання ствольної коробки і ствола, а другою рукою за кінець ствола біля дульного зрізу. Ствол розгойдують і розкручують уздовж поздовжньої осі. Наявність навіть натяку на шат - неприпустимо.

Перевірка замикаючого механізму.

При огляді затвора (замикаючого механізму) необхідно звернути увагу, чи доходить при замиканні важіль до місця (у новій рушниці невеликий довід пальцем до місця допустимо) і як саме, гладко чи безшумно закривається механізм або з дзвоном і брязкотом, що є ознакою недостатньо точної підгонки.
У переломок обов'язково перевіряється щільність дотику казенної частини ствола (ів) з чолом колодки. Процедура досить проста: зберіть рушницю і сильно видихніть повітря через ствол з боку дульного зрізу, щільно притиснувши його до уст. Зусилля опору видиху покаже, як щільно прилягають стволи. А якщо опору немає зовсім - це дефект, який однозначно незабаром приведе до поломки рушниці і можливо з травмами для стрільця.

Перевірка УСМ.

При взводі курків повинні бути чіткі і дзвінкі клацання, а бойки повинні мати достатню силу удару по капсулі, яка перевіряється висотою підскакування металевої гільзи, поставленої вільно над бойком, під час спуску курка. Ця висота повинна бути не менше 50 см. Бойки повинні мати правильну округлу форму у вигляді параболоїда і виступати на 1,75-2,0 мм.
Перевірку легко зробити і за допомогою нашої гільзи з імітатором капсуля.
При перевірці двостволок таких гільз повинно бути дві. За глибиною накола імітатора капсуля, легко визначити на яку довжину і з яким зусиллям висувається ударник. Недостатня глибина накола свідчить про підсілість бойових пружин, або про некондиційність самого ударника.
Аналогічно перевіряються помпові і самозарядні рушниці. Вставлена в магазин і дослана в патронник звичайним способом (як при заряджанні), гільза з імітатором капсуля покаже правильність роботи ударно-спускового механізму, глибину накола і форму ударника, роботу механізму викидання (екстракції). Та й при перевірці ежекторів переломок - бажано скористатися нею.
Всі дерев'яні деталі рушниці не повинні мати тріщин, відколів, вм'ятин, потертостей, повинні бути добре підігнані до металевих деталей. Але в російських рушницях на сьогоднішній день це швидше виняток, ніж правило.

Перевірка прикладистості рушниці.

Для того, щоб добре поцілити по рухомих цілях, рушниця має бути прикладистою, збалансованою і посадистою. Прикладистість рушниці це коли при неодноразовому вскидуванні до плеча вдається правильне поєднання прицільної планки, мушки, цілі і ока стрільця. Баланс -розташування центру ваги рушниці. У хороших рушниць повинен бути на 45-50 мм попереду лоба (чола) колодки (у серійних рушниць центр ваги зазвичай знаходиться в 60-65 мм). Від балансу залежить посадістость рушниці, інакша його керованість. Чим ближче центр ваги до стрілка, тим легше маневрувати рушницею при прицілюванні.
Розміри ложі повинні найбільшою мірою підходити стрілку, інакше при стрільбі на вскидку мисливець не отримає хороших результатів. Рада з цього питання проста-зігніть руку в ліктьовому суглобі на 90 градусів, упріть приклад рушниці в ліктьовий згин і покладіть вказівний палець на спусковий гачок. Для рушниць з двома спусковими гачками - на ближній. Палець повинен лежати на спусковому гачку серединою крайньої фаланги. Якщо ви тягнете пальцем - приклад довгий, якщо палець може лягти другою фалангою - короткий. Вскиньте рушницю до плеча з прицілюванням в будь-яку точку. Якщо Вам видно велику частину прицільної планки - ложа занадто довга і рушниця буде висіти, якщо не видно мушки - ложа коротка і рушницю низить.
Однак не забувайте, що одяг надіта на Вас зіграє свою негативну роль, роблячи Ваші антропометричні дані умовними. Тут посередність - Ваше щастя.
Ложа має принципове значення при стрілянині навскидку. Недарма є гарне прислів'я: стволи стріляють, а попадає ложа. Але це окрема тема, яка має відношення до процесу стрільби. Будь-який поважаючий себе мисливець не буде стріляти з рушниці, якщо ложе не підходить до його антропометричних даних. У цьому випадку, вирішення проблеми одне: виготовлення ложі на замовлення у хорошого майстра - ложевщика.

І останнє: ніколи не треба поспішати з покупкою рушниці. Це така річ, яку краще довше і ретельніше вибирати і як можна рідше міняти. До рушниці треба звикнути, рушницю треба освоїти, а для цього потрібен час. Ще раз повторю: не варто гнатися ні за знаменитими фірмами, ні за високими цінами: за помірну вартість зараз можна придбати рушницю з відмінним боєм. (Хоча все це відносно).
Не звертайте уваги на гнівні вигуки продавця. Хай собі займається іншими покупцями, а Ви оглядаєте рушницю, ВАШЕ РУШНИЦЯ, яке має приносити радість влучними пострілами, надійністю, неповторною красою ЗБРОЇ. Чи купите ви собі взуття, яке тисне ногу або бовтається, має дефекти підошви, зовнішнього покриття, каблука. А рушниця - не черевик. Це і ваша безпека під час полювання і трофейний результат.
Але якщо ви купили рушницю, почали стріляти, а бій виявився поганим, не поспішаєте розлучатися з рушницею: можливо, вам просто потрібно підібрати для нього інші заряди.
Ну і на закуску. Зараз міжсезоння і всі мої поради цілком можуть стати в нагоді для проведення ревізії своєї зброї, хоча б, для того, щоб вчасно виявити та усунути шати,що утворилися, люфти, замінити просівші бойові пружини, а можливо і провести більш глобальні ремонти, з тим, щоб новий сезон не приніс жодних несподіванок і розчарувань.Удачі
Дуже дякую!
 

север

ветеран форуму
надійна команда
Дякую!
Я десь вичитав,що таких років рушниця з зеркальними стволами,с коріш за все мала шустовку(так здається термін)?То краще якщо є сип у стволах(звісно в розумних межах),ніж "дзеркало",бо так канал ствола лишився в заводської свердловкі.
Що скажете?
І ще:шат!без цив'я,ключ вправо до упору,і не повинно взагалі пальцями відчуватись люфта,якщо прикласти пальці між казенною частиною стволів і колодки?скільки шансів знайти таку рушницю без шату?
Скажу по-порядку:
1) шустовку делать на курковке вряд ли кто будет заморачиваться: шкурка вычинки не стоит ( проще и дешевле купить другое ружье). В крайнем случае, если стволы аж зеркальные, а ружье подубитое, то это вызывает некоторые сомнения, но это - редчайшее из редких исключение. Хотя, начиная уже с ТОЗ-63, стволы были хромированными.И поэтому ничего нет удивительного, что при надлежащем уходе, естественно, они будут зеркальными и через много лет. При среднем состоянии ружья вцелом.
Легкая сыпь, впрочем, как и не критичные раковины, на бой дробовика практически не влияют. Они влияют на его цену.
2) шата, в хорошем ружье, не должно ощущаться абсолютно!
Если он есть -это повод обратиться к мастеру, для его устранения. Чем дальше, тем он больше будет увеличиваться с каждым выстрелом и раскрытием/открытием ружья.
3) найти хорошую курковку в наше время не так-то и просто, но-вполне возможно. Главное - желание и наличие энной суммы денежных знаков, которые не жаль потратить на воплощение мечты. И еще-везение!;)
 

Мишко К36

Слідопит
Скажу по-порядку:
1) шустовку делать на курковке вряд ли кто будет заморачиваться: шкурка вычинки не стоит ( проще и дешевле купить другое ружье). В крайнем случае, если стволы аж зеркальные, а ружье подубитое, то это вызывает некоторые сомнения, но это - редчайшее из редких исключение. Хотя, начиная уже с ТОЗ-63, стволы были хромированными.И поэтому ничего нет удивительного, что при надлежащем уходе, естественно, они будут зеркальными и через много лет. При среднем состоянии ружья вцелом.
Легкая сыпь, впрочем, как и не критичные раковины, на бой дробовика практически не влияют. Они влияют на его цену.
2) шата, в хорошем ружье, не должно ощущаться абсолютно!
Если он есть -это повод обратиться к мастеру, для его устранения. Чем дальше, тем он больше будет увеличиваться с каждым выстрелом и раскрытием/открытием ружья.
3) найти хорошую курковку в наше время не так-то и просто, но-вполне возможно. Главное - желание и наличие энной суммы денежных знаков, которые не жаль потратить на воплощение мечты. И еще-везение!;)
Дякую дуже!
А про синю ізолєнту,і гвозді ви писали,то я сміявся щиро,класно було сказано,дякую Вам за вміння пояснити,на юмор перевести!
Хоча сто відсотків впевнений що Ви говорили серьозно,і не "по наслишкє" знаєте,та мабуть і в руках тримали рушницю з таким "тюнінгом"!
Невже є такі люди щоб так зброю довести..... до ізолєнти,стяжкі....
Ще раз дякую!
 

север

ветеран форуму
надійна команда
Невже є такі люди щоб так зброю довести..... до ізолєнти,стяжкі....
Люди- они разные , ведь, бывают. И отношение к жизни, к оружию у них тоже, к сожалению, разное.
Бывает, что и "неубиваемые" ружья доводят до состояния "синей изоленты", не говоря уже о внешнекурковых моделях...

ИЖ.jpg
 

Мишко К36

Слідопит
Якщо ж сип не великий,раковинкі не велікі і одна дві,словом мало,і не критично впливають на бій рушниці,тоді ці всі огріхи стану рушниці,потребують вдвічі більше часу на чистку,догляд ....
Не раз на місяць чи два у між сезоння чистити,а двічі на місяць(я приблизно терміни називаю).
Одразу після полювання чистка,а вдома ввечері вже ретельна чистка.
Приблизно так?
 

Мишко К36

Слідопит
Люди- они разные , ведь, бывают. И отношение к жизни, к оружию у них тоже, к сожалению, разное.
Бывает, что и "неубиваемые" ружья доводят до состояния "синей изоленты", не говоря уже о внешнекурковых моделях...

Переглянути вкладення 263170
Що да то да,люди різні.
Як машину "доведуть",так і зброю.
 
Зверху