Сразу хочу развеять миф о том, что воздушка не оружие, часто повторяемое продавцами: Не имея четкого определения, суды и эксперты, в своей практике, используют трактовку: Оружие – устройства, приборы и предметы, специально изготовленные, конструктивно предназначенные и технически способные к поражению живой либо другой цели, которые не имеют другого производственного либо хозяйственно-бытового назначения.
"Пневматична зброя - зброя, призначена для поразки мети на відстані снарядом, що одержує спрямований рух за рахунок энергии стислого, зрідженого або отвержденного газу;" (Закон об оружии. редакция 1996г)
Отталкиваясь от:
http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ ... 576-92-%EF
Постановление Кабинета Министров Украини от 12 октября 1992 р. №576 «Про затвердження Положення про дозвільну систему»;
« До предметів, матеріалів і речовин, підприємств, майстерень і лабораторій, на які поширюється дозвільна система, належать: вогнепальна зброя (нарізна воєнних зразків, несучасна стрілецька, спортивна, навчальна, охолощена, мисливська нарізна і гладкоствольна), бойові припаси до неї, холодна зброя, (арбалети, мисливські ножі тощо), пневматична зброя калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів за секунду, пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони, вибухові матеріали і речовини, сильнодіючі отруйні речовини I - II класу безпечності, збудники інфекційних захворювань I - II групи патогенності і токсини, сховища, склади і бази, де вони зберігаються, стрілецькі тири і стрільбища, мисливсько-спортивні стенди, а також підприємства і майстерні по виготовленню і ремонту вогнепальної та холодної зброї, піротехнічні майстерні, пункти вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з ними та їх застосування, магазини, в яких здійснюється продаж зброї та бойових припасів до неї, штемпельно-граверні майстерні, печатки і штампи, організації, що займаються збутом сильнодіючих отруйних речовин, і лабораторії, що проводять аналізи цих засобів і речовин, працюють із збудниками інфекційних захворювань I - II групи патогенності і токсинами*).
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 373 ( 373-95-п ) від 31.05.95, N 256 ( 256-99-п ) від 22.02.99, N 1381 ( 1381-2000-п ) від 01.09.2000, N 575 ( 575-2001-п ) від 28.05.2001 )»
т.е. пневматическое оружие калибра 4,5 мм не подпадает под юрисдикцию разрешительной системы, и может свободно рализовываться . Что же касается пневматики больших калибров, то ее свободная продажа возможна только при условии ограничения скорости полета пули величиной 100 м/с.
Учитывая, что конструктивно это обеспечить очень сложно (при неизменной мощности винтовки скорость будет зависеть от массы пули), сложилась следующая практика: продажа любого пневматического оружия калибра 4,5 мм лицензированию не подлежит, а оружие калибром 5,5, 6,3 и большего необходимо приобретать, только получив на это разрешительные документы.
http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ ... 8889970152
Приказ МВД Украины №622 от 21.08.1998 «Інструкція про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної і холодної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначених патронів, а також боєприпасів до зброї та вибухових матеріалів»; «Відповідно до Постанови Верховної Ради України від 17 червня 1992 р. N 2471-12 "Про право власності на окремі види майна" правом придбання мисливської гладкоствольної зброї користуються громадяни України, які досягли 21-річного віку, а мисливської нарізної зброї - 25-річного віку, на холодну та пневматичну зброю - 18-річного віку.»
Распространено заблуждение о том, что пневматика не требует сейфового хранения .
Здесь имеет место юридическая коллизия. Прежде всего, пневматика калибром 4,5 – это оружие. Хотя оно не подлежит лицензированию, однако согласно Инструкции МВД №622 от 21.08.1998 г. на него в полной мере распространяются как установленные правила хранения, так и техника безопасности при обращении с ним.
«Зброя, боєприпаси до неї, що належать громадянам, мають зберігатися за місцем їх постійного проживання або в місцях тимчасового перебування власників (у дачних будинках тощо) у період проживання, в металевих ящиках, сейфах, спеціально виготовлених для зберігання зброї. При цьому зброя має бути в розрядженому стані.»
«Кількість зброї, яку може мати громадянин України, не обмежена, однак власник зброї повинен забезпечити її безумовну схоронність. У разі наявності трьох і більше одиниць вогнепальної, пневматичної зброї, арбалетів приміщення (будинок, квартира тощо) або сейф (шафа) для її зберігання повинні бути обладнані охоронною сигналізацією, автономною або з виводом на ПЦН органів внутрішніх справ.»
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/80731-10
КУпАП (Кодекс України про адміністративні правопорушення), стаття 174: «Стрільба з вогнепальної, холодної метальної чи пневматичної зброї в населених пунктах і в не відведених для цього місцях або з порушенням установленого порядку»; «Стаття 174. Стрільба з вогнепальної, холодної метальної чи пневматичної зброї в населених пунктах і в не відведених для цього місцях або з порушенням установленого порядку. Стрільба з вогнепальної чи холодної метальної зброї або пневматичної зброї калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів за секунду в населених пунктах і в не відведених для цього місцях, а також у відведених місцях з порушенням установленого порядку – тягне за собою накладення штрафу від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією зброї і бойових припасів або без такої.»
Но при этом Кодекс Украины об Административных Правонарушениях не предусматривает ответственности за нарушения правил хранения, ношения и перевозки пневматического оружия калибром не более 4,5 мм и скоростью полета пули до 100 м/с (статьи 174, 190-195).
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1478-14
Закон Украiни « Про мисливське господарство та полювання»
Стаття 12. Право на полювання. [...] До полювання прирівнюється:
- перебування осіб у межах мисливських угідь, у тому числі на польових і лісових дорогах (крім доріг загального користування), з будь-якою стрілецькою зброєю або з капканами та іншими знаряддями добування звірів і птахів, або з собаками мисливських порід чи ловчими звірами і птахами, або з продукцією полювання; [...]
- перебування осіб на дорогах загального користування з продукцією полювання або з будь-якою зібраною розчохленою стрілецькою зброєю.
Стаття 20. Заборони щодо здійснення полювання. З метою раціонального використання мисливських тварин, охорони диких тварин, а також середовища їх перебування забороняється [...] полювання із застосуванням або використанням заборонених знарядь та забороненими способами, а саме [...] немисливської (у тому числі військової) вогнепальної, пневматичної та іншої стрілецької зброї...
Стаття 85. Порушення правил використання об'єктів тваринного світу. Порушення правил полювання (полювання без належного на те дозволу, в заборонених місцях, у заборонений час, забороненими знаряддями або способами, на заборонених для добування тварин) [...], яке мало наслідком добування, знищення або поранення тварин, тягне за собою накладення штрафу на громадян від шістдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією рушниць та інших знарядь і засобів вчинення правопорушення.
Охота с пневматическим оружием – Запрещена.
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1001-05
Кримінальний Кодекс України.
Розділ VIII. Обставини, що виключають злочинність діяння. Стаття 36. Необхідна оборона.
1. Необхідною обороною визнаються дії, вчинені з метою захисту охоронюваних законом прав та інтересів особи, яка захищається, або іншої особи, а також суспільних інтересів та інтересів держави від суспільно небезпечного посягання шляхом заподіяння тому, хто посягає, шкоди, необхідної і достатньої в даній обстановці для негайного відвернення чи припинення посягання, якщо при цьому не було допущено перевищення меж необхідної оборони.
2. Кожна особа має право на необхідну оборону незалежно від можливості уникнути суспільно небезпечного посягання або звернутися за допомогою до інших осіб чи органів влади.
3. Перевищенням меж необхідної оборони визнається умисне заподіяння тому, хто посягає, тяжкої шкоди, яка явно не відповідає небезпечності посягання або обстановці захисту. Перевищення меж необхідної оборони тягне кримінальну відповідальність лише у випадках, спеціально передбачених у статтях 118 та 124 цього Кодексу.
4. Особа не підлягає кримінальній відповідальності, якщо через сильне душевне хвилювання, викликане суспільно небезпечним посяганням, вона не могла оцінити відповідність заподіяної нею шкоди небезпечності посягання чи обстановці захисту.
5. Не є перевищенням меж необхідної оборони і не має наслідком кримінальну відповідальність застосування зброї або будь-яких інших засобів чи предметів для захисту від нападу озброєної особи або нападу групи осіб, а також для відвернення протиправного насильницького вторгнення у житло чи інше приміщення, незалежно від тяжкості шкоди, яку заподіяно тому, хто посягає.
Выводы делаем сами.